Nova knjiga Doshua Kenjira Yoshigasakija u izdanju Aikido društva Zagreb

Yoshko
…nije dobro sve objašnjavati. Teorija materijalnoga, poput znanosti, mora sve objasniti. Teorija života mora pomoći ljudima živjeti bolje, a to znači da ljudi trebaju naučiti živjeti s pitanjima. Zato ova knjiga ne objašnjava, nego potiče čitatelje da više razmišljaju i više vježbaju.*

* Ovo nije dio knjige (kao ni naslov) – to je Doshuov odgovor na pitanje u vezi s nekom nejasnoćom u tekstu. To je i jedan od odgovora na pitanje Zašto volim Joška? (op.prev.)

 

…Aikido je mlada japanska borilačka vještina koja se razvija od 1950. godine. Iako se temelji na borbenim tehnikama feudalnoga Japana, aikido se razvio u miroljubivu ili neborbenu vještinu. Mnogi su ljudi u svijetu zainteresirani za ovu stranu aikida. Došlo je do tehničkoga razvoja u aikidu, ali učitelji trebaju i teoriju da bi poučavali učenike. Teorije aikida nisu se toliko razvile zato što su aktivnosti među ljudskim bićima vrlo složene i teško ih je objasniti teorijom. Autor je u 40 godina poučavanja više od 20.000 učenika diljem svijeta isprobao razne ideje i teorije poučavanja i razvoja aikida. Konačno je zaključio da se aikido u budućnosti može razvijati jedino kao umjetnost. Umjetnosti, kao što su glazba, ples, slikarstvo, kazalište, kiparstvo, poezija itd. dolaze iz stvarnoga svijeta, ali kreiraju novu stvarnost koja nije kopija stvarnoga svijeta. Ova nova stvarnost koja je lijepa i harmonična potiče svijet da postane bolji svijet. Zato su umjetnosti jako važne ljudskim bićima…

Kenjiro Yoshigasaki: Sav taj aikido
odlomak iz uvoda

 

izvornik

Kenjiro Yoshigasaki: All of Aikido vol. I, Werner Kristkeitz Verlag, 2012.

nakladnik

Aikido društvo Zagreb

uredničko vijeće

Jelenko Hercog, Dobroslav Jakovljević, Marijan Kudrna, Zvonimir Uzelac

prijevod s engleskoga

Zvonimir Uzelac

lektura i korektura

Anđa Jakovljević

grafički dizajn i prijelom teksta

Jelenko Hercog

Copyright © Kenjiro Yoshigasaki, Bruxelles, 2012.

ISBN 978-953-57259-0-9 (cjelina) ISBN 978-953-57259-1-6 (Sv. 1)